دسترسی سریع به : سامانه کایپر راهنمای ثبت طرح ها کتابخانه الکترونیک مسیحادم
کمیسیون کتب مرجع سامانه مرجعیت علمی سامانه کتب مرجع سامانه همایش EN
EN
تاریخ انتشار : 1401/05/01

رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی کشور بر بازنگری آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت: دکتر احسان شریفی پور؛ رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی در خصوص تدوین و بازنگری آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور بیان کرد: با سیاستگذاری صحیح در دانشگاه ها، مسیر سعادت برای دانشگاهیان و مردم فراهم می شود.

دکتر شریفی پور با استناد به رهنمودهای مقام معظم رهبری تصریح کرد: آئین نامه ارتقاء، مهمترین ابزار برای اجرای سیاست های وزارت بهداشت و دانشگاه ها است واساتید، مهمترین سرمایه در این مسیر هستند.
رییس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی به بیانات رهبر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود شااگرد پروری و نقش آفرینی دانشجویان، تاثیر گذاری در محیط بیرونی دانشگاه، تربیت قوه عاقله و ارتقاء رتبه علمی ایران، هدفمند کردن تحقیقات و‌ حل مسائل کشور، تعامل موثر تحقیقات با صنعت و تجارت، رقابت سازنده در نوآوریهای علمی و فناوری، پیگیری مرجعیت علمی و حضور در جمع سرآمدان جهانی علم و فناوری، گسترش فرهنگ تلاش ومسئولیت پذیری در قبال تحولات دنیا از اهم مطالبات مقام رهبری از اساتید دانشگاهها می باشد.
وی با اشاره به تاکید مقام عالی وزارت مبنی بر ارتقای اعضای هیئت علمی، افزود: در این ویرایش جدید آیین نامه باید بر شایسته سالاری، مسئولیت پذیری و نقش آفرینی اساتید توجه شود و ملاک ارتقا افراد شایسته باشد نه صرفا مستندات پرونده ها.
شریفی پور گفت: آیین نامه ارتقاء از سوی شورای انقلاب فرهنگی ابلاغ می شود و وزارت بهداشت از طریق تدوین متمم ها، نقش و تاثیر خود را درجهت گیری و حرکت اعضای هیئت علمی ایفا می کند.
وی با تاکید بر نقش برجسته اساتید در پیشبرد اهداف و حل مسائل جامعه افزود: امید است با رایزنی با مراجع ذیربط (شورای انقلاب فرهنگی و وزارت علوم) و همگرایی بتوانیم این برنامه را با بیشترین کیفیت پیش ببریم و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای تبیین مسائل جامعه و دستیابی به جایگاه والای مرجعیت علمی گامهای موثر و مستمری را برداریم.