به گزارش روابط عمومی مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی در این جلسه دکتر شریفیپور ابراز امیدواری کرد طرح رتبهبندی ادغام یافته به عنوان طرحی جامع که نمایانگر جایگاه واقعی، رسالت، تاثیرگذاری و نحوه حرکت هریک از دانشگاههای علوم پزشکی کشور است، با توجه به هدف والای دانشگاههای تمدنساز و مرجعیت علمی کشور، بتواند نشاندهنده جایگاه ارزشمند نظام عالی سلامت کشورمان در دنیا باشد و همسو با رتبهبندیهای جهانی به اهداف عالی مدنظر برسد. او با تاکید بر اهمیت ویژهی رتبهبندی در نظام آموزش سلامت کشور تاکید کرد: «نگاه ما، نگاه مقام معظم رهبری است که دانشگاهها را پایه تمدن نوین اسلامی میدانند. برهمین اساس هدف طرح رتبهبندی نشان دادن واقعیت موجود دانشگاهها و روشن کردن مسیری است که دانشگاهها باید در آن حرکت کنند. از آنجا که سیستم نظام سلامت کشور یک نظام مترقی است و نیروهای عالی و باکیفیت را وارد عرصه میکند با تصویب طرح شاخص رتبهبندی میتوان ضمن سرعت بخشیدن و رفع نواقص و موانع به شتاب علمی کشور در شعاع جهانی نیز جایگاه مترقی نظام آموزش عالی سلامت کشورمان را نمایانگر ساخت.»
در ادامه مجریان طرح رتبهبندی، گزارشی در خصوص طراحی و اجرای برنامه رتبهبندی جامع ادغام یافته آموزش و سلامت دانشگاههای علوم پزشکی کشور ارائه کردند و دکتر عابدی با تاکید بر بحث مهم رتبهبندی دانشگاهها که پیشتر با طرحهایی از جمله طرح رعد و راد انجام شده، اظهار کرد: «در مدل پیشنهادی برای شاخصهای رتبهبندی تلاش شده است تا شاخصهای سلامت محور لحاظ شود و شاخصهای فرایندی کمتر باشد و با ایجاد یک سیستم جدید بتوان سیستمهای بینالمللی را هم پوشش داد. ما در این مسیر من مطالعات گسترده و همه جانبه، مصاحبههای بسیاری با اساتید و نخبگان این حوزه و استفاده از نظرات آنها داشتیم و امروز پذیرای نقدها و نظرات شما در این زمینه هستیم.»
در ادامهی این نشست یک روزه حاضران به نقد و تحلیل شاخصهای استخراج شده رتبهبندی پرداختند.