دسترسی سریع به : سامانه کایپر راهنمای ثبت طرح ها کتابخانه الکترونیک مسیحادم
کمیسیون کتب مرجع سامانه مرجعیت علمی سامانه کتب مرجع سامانه همایش EN
EN
تاریخ انتشار : 1402/08/30

برگزاری نشست خبری نخستین همایش جشنواره ملی شیخ‌الرئیس در مرکز نصر

نشست خبری نخستین همایش و جشنواره ملی فناوری‌های نوین آموزش علوم پزشکی شیخ الرئیس با حضور دکتر شریفی‌پور رئیس مرکز نصر و نایب‌رئیس همایش، دکتر رضا شروین بدو دبیر علمی همایش، دکتر ادهمی رئیس دبیرخانه همایش، دکتر کوهپایی معاون پژوهشی مرکز و اصحاب رسانه در مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی در ابتدای این نشست دکتر احسان شریفی پور، رئیس مرکز و نایب رئیس جشنواره، با اشاره به تاثیر چشمگیر رسانه‌ها در روشنگری و پیشبرد اذهان جامعه بیان کرد: «نگاه مقام معظم رهبری بر آن است که ما در مرزهای دانش حرکت کنیم. از این رو در حال حاضر زمان آن رسیده که سیستم غنی آموزشی کشور با اساتید ارزشمند و دانشجویان با استعداد از فناوری‌های نوین نهایت بهره را ببرد. مرکز نصر بنا به وظیفه‌ای که از سوی مقام عالی وزارت و معاون آموزشی به عنوان دو رکن هیات امنای این مرکز برعهده گرفته، در این همایش سعی دارد فرصتی فراهم کند تا اساتید بتوانند نیازهای فناوری و دستاوردهای روز دنیا را در یک نشست رو در رو با دیگر اساتید، دانشجویان، فناوران و حتی مدیران و تصمیم گیران مطرح کرده تا گامی مهم در استفاده از فناوری‌های نوین در عرصه آموزش علوم پزشکی کشور برداشته شود. همایش و جشنواره شیخ الرئیس با اهدا جوایز و گرنت‌ها به آثار برتر به کار خود پایان خواهد داد.»
در ادامه دکتر رضا شروین بدو دبیر علمی همایش با تشکر از عوامل برگزاری همایش، درباره برنامه علمی همایش اظهار کرد: « همایش شیخ‌الرییس طی یک بازه زمانی سه‌روزه در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران برگزار می‌شود و گروه هدف در این همایش تمامی دست‌اندرکاران آموزش علوم پزشکی اعم از هیات علمی دانشگاه‎ها، همه علاقمندان آموزش و همچنین فراگیران است و ۱۲ امتیاز توانمندسازی برای اعضای هیات‌علمی در نظر گرفته شده است. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ظرفیت این همایش معادل ۱۵۰۰ نفر است.»
دکتر ادهمی رئیس دبیرخانه همایش نیز با ابراز امیدواری از اینکه این همایش بستری را برای ایجاد زیرساخت مناسب به منظور استفاده از فناوری‌های نوین در آموزش عالی سلامت فراهم کند، گفت: «در این جشنواره از ابتدای ارائه ایده تا استفاده از محصول فناور در نظر گرفته شده است.»